docinanie bryły

Polish forum

Moderators: PrzemoF, kaktus

Forum rules
Regulamin forum i pomocne informacje

WAŻNE! Przeczytaj zanim poprosisz o pomoc
Post Reply
lkt1
Posts: 3
Joined: Wed Nov 25, 2020 6:58 pm

docinanie bryły

Post by lkt1 »

Cześć wszystkim,
próbuję od kilku rysować we FreeCadzie, tak na potrzeby robienia prostych elementów do druku 3D. Nie mam doświadczenia z CADami do 3D, więc małymi kroczkami na podstawie YT, opisów w sieci dochodzę co z czym się je.
Ale teraz mam gwoździa:
1. narysowałem szkic Sketch, z którego wyszedł Pad będący czymś na wzór zakończenia noża
2. Pad chciałbym przykryć materiałem - do tego powstała Kostka, w której przy pomocy Cut zrobiłem różnicę z moim Padem.
Ale taka rękojeść noża wygląda średnio, więc chciałbym ją dopracować (myślę o jakimś zaokrągleniu B-splinem lub od biedy łukami). Próbuję to rysować poniżej na płaszczyźnie Kostki, ale nie da się później zrobić Pada, bo powstaje druga bryła...

Jak zatem nadać nowy kształt elementowi Kostka? (a później rozciąć ten element tak, żeby powstały dwie osobne strony rękojeści?).

z góry dzięki za podpowiedzi.

OS: Windows 10
Word size of OS: 64-bit
Word size of FreeCAD: 64-bit
Version: 0.18.4 (GitTag)
Build type: Release
Branch: releases/FreeCAD-0-18
Hash: 980bf9060e28555fecd9e3462f68ca74007b70f8
Python version: 3.6.6
Qt version: 5.6.2
Coin version: 4.0.0a
OCC version: 7.3.0
Locale: Polish/Poland (pl_PL)
Attachments
nozyk.FCStd
(29.59 KiB) Downloaded 85 times
User avatar
kwahoo
Posts: 687
Joined: Fri Nov 29, 2013 3:09 pm
Contact:

Re: docinanie bryły

Post by kwahoo »

Żeby mieć jedną bryłę, to musisz mieć wszystko w jednym Body, a masz Cut poza nim. Podejrzewam, że zrobiłeś je w "Part" a nie "Part Design". Jeśli wersja 0.18.4 nie ma operacji logicznych w "Part Design" to warto awansować na 0.19.
User avatar
kaktus
Veteran
Posts: 1184
Joined: Sun Aug 11, 2019 11:59 am
Location: opolskie
Contact:

Re: docinanie bryły

Post by kaktus »

lkt1 wrote: Wed Nov 25, 2020 7:13 pm ...